جاي تقيه و سكوت نيست
?تکالیف فقهای اسلام…وقتی حیثیت اسلام در خطر است، جای تقیه و سکوت نیست?
? #تکالیفی که برای #فقهای_اسلام است بر دیگران نیست. فقهای اسلام برای مقام فقاهتی که دارند باید بسیاری از #مباحات را #ترک کنند و از آن اعراض نمایند.
⛔️ فقهای اسلام باید در موردی که برای دیگران تقیه است تقیه نکنند. #تقیه برای #حفظ_اسلام و مذهب بود که اگر تقیه نمی کردند مذهب را باقی نمی گذاشتند. تقیه مربوط به #فروع است، مثلاً وضو را اینطور یا آنطور بگیر؛ اما وقتی که #اصول_اسلام، حیثیت اسلام، در خطر است، جای تقیه و سکوت نیست. اگر یک فقیهی را وادار کنند که برود منبر خلاف حکم خدا را بگوید، آیا می تواند به عنوان التقیةُ دینی و دین آبائی اطاعت کند؟ اینجا جای تقیه نیست.
❌اگر بنا باشد به واسطۀ ورود یک فقیه در دستگاه ظلمه بساط ظلم رواج پیدا کند و اسلام لکه دار گردد، نباید وارد شود، هر چند او را بکشند. و هیچ عذری از او پذیرفته نیست؛ مگر اینکه معلوم شود ورود او در آن دستگاه روی پایه و اساس عقلایی بوده است؛ مثل علی بن یقطین که معلوم است برای چه وارد شده است؛ یا خواجه نصیر، رضوان الله علیه، که معلوم است در ورود او چه فوایدی بود.
?البته #فقهای_اسلام از این حرفها منزه اند؛ وضعشان از صدر اسلام تاکنون روشن ست؛ مثل نور پیش ما می درخشند و لکه ای ندارند. آن آخوندهایی که در آن زمان با دستگاه بودند، از مذهب ما نبودند.
?فقهای اسلام نه تنها اطاعت آنها را نکردند، بلکه# مخالفت کردند؛ حبسها رفتند؛ زجرها کشیدند، و اطاعت نکردند. کسی خیال نکند که علمای اسلام در این دستگاهها وارد بوده یا هستند. البته بعضی مواقع برای #کنترل یا #منقلب ساختن دستگاه وارد می شدند که اکنون هم اگر چنین کاری از ما ساخته باشد، واجب است که وارد شویم. این موضوع مورد صحبت نیست.
♨️اشکال سر آنهاست که عمامه بر سر گذاشته و چهار کلمه هم اینجا یا جای دیگر خوانده یا نخوانده، و برای #شکم یا #بسط_ ریاست به این دستگاهها پیوسته اند. با اینها باید چه کنیم؟
#امام_خمینی
#حوزه
#ترک_مباحات
#تقیه
#فقها